poniedziałek, 18 marca 2013

Raglanowy sweter dziergany od góry - cz. 4

Pachy, tułów i rękawy


W poprzedniej części opisu pokazałam jak kształtować dekolt swetra przy jednoczesnej realizacji raglanu. Po osiągnięciu wyliczonej wcześniej liczby oczek można przystąpić do kolejnego etapu tworzenia swetra. 

Pachy

Szerokość pach  została wyliczona w drugiej części opisu (po 4 oczka). Tworzymy je poprzez dodanie oczek przy łączeniu ze sobą części tułowia. Metoda ich dodawania jest dowolna, ja preferuję nabieranie oczek z łańcuszka ponieważ później przy dzierganiu rękawów oczka te będą już gotowe do dalszego przerabiania. 

Tułów

Po ostanim dodawaniu oczek na raglan przerabiamy jeszcze jeden rząd / okrążenie prosto, po czym przechodzimy do oddzielania rękawów i łączenia tułowia.





Odbywa się to tak, że przerabiamy kolejny rząd / okrążenie do momentu napotkania pierwszego raglanowego markera. Tuż za nim znajdują się oczka rękawowe - zdejmujemy je na kawałek innej włóczki (może to być też żyłka z końcówkami zabezpieczającymi oczka przed zsunięciem). Po przełożeniu wszystkich oczek, znajdujących się pomiędzy pierwszym a drugim markerem dorabiamy do tułowia oczka na pachę, potem od razu przerabiamy oczka tyłu, następnie zdejmujemy oczka drugiego rękawa na kawałek włóczki, dobieramy oczka na pachę i przerabiamy przód. Od kolejnego rzędu dziergamy już tylko tułów.




W tym momencie wszystko co najtrudniejsze jest już za nami. Teraz wystarczy dziergać w dół tułowia wedle własnych pomysłów (można np. zrobić wcięcie w talii) i na dowolnej wysokości sweter zakończyć.

Rękawy:

Przekładamy odłożone wcześniej oczka z kawałka włóczki na druty, dodajemy tyle samo oczek co na pachę w tułowiu (ja pruję łańcuszek i mam gotowe oczka) i przerabiamy rękaw w okrążeniach na dowolną długość i fason.


Tak właśnie wygląda zrobienie raglanowego swetra. Na koniec tylko trzeba zszyć dziurki pod pachami, których to nie da się uniknąć przy oddzielaniu rękawów od reszty.


W kolejnym opisie poruszę zagadnienie dotyczące zaszewek, które są niezbędne w dobrym dopasowaniu swetra do kształtnej figury.

Pozostałe części instruktażu:

6 komentarzy:

  1. Dziękuję za bardzo dokładny opis, zaczynam pracę. Napiszę z jakim efektem, Krysia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i życzę powodzenia :)

      Usuń
    2. Dziękuję pięknie i gratuluję ścisłego umysłu, kilka prostych działań i zero stresu "pruć czy nie". Miałam kilka podejść do raglanu od góry ale zawsze było coś nie tak. Dzięki Pani opisowi mam idealny sweterek. Bardzo podobają mi się czapki krasnalowe - jak zrobić takie cudo z warkoczami ??
      Jeszcze raz dziękuję pięknie i pozdrawiam.
      Ania

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że sweterek się udał. Co do czapki, to ma Pani konkretną na myśli? Proszę napisać na adres mailowy i tam podsunę jakieś wskazówki.

      Usuń
  2. Witam Pani Renatko. Doszłam wreszcie do dekoltu i utknęłam: dekolt z tyłu jest za niski, a z przodu za wysoki. I co teraz zrobić, żeby to skorygować? Oczka mam na szydełkowym łańcuszku.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może odwrócić? Nie wiem co jest przyczyną. Może zrobi Pani zdjęcie i wyśle mi mailem wraz z opisem wykonanych do tej pory działań.

      Usuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...