sobota, 5 stycznia 2013

Magic Loop...

... to metoda przerabiania w okrążeniach głównie robótek o małej średnicy za pomocą drutów z długą żyłką. Jest to świetna alternatywa dla drutów skarpetkowych. Metodę tę odkryłam na anglojęzycznych stronach. Często jej używam i Wam również polecam.

Potrzebne są druty z długą, elastyczną żyłką, jak długą - zależy od przerabianej robótki (polecam firmy: Addi, Knit Pro lub Hiya Hiya). Ja dla przykładu użyję żyłki 80 cm.


1. Nabieramy określoną liczbę oczek początkowych dowolną metodą - ja zwykle nabieram je na dwa druty, aby oczka były większe i luźniejsze. Następnie jeden z tych drutów wysuwam.




2. Dzielimy nabrane oczka na dwie połowy. W miejscu podziału wysuwamy żyłkę.





3.  Drut nr 2 wsuwamy w oczka, drut nr 1 wyciągamy tak, by przez oczka przechodziła sama żyłka.




4. Drutem nr 1 przerabiamy oczka leżące na drucie nr 2 aż do końca rzędu.





5. Po ukończeniu rzędu drut nr 2 ponownie należy wsunąć w oczka, a drut nr 1 wysunąć tak, by w oczkach była tylko żyłka (patrz na punkt 3).


Powtarzamy cały czas punkty 3 - 4, pamiętając, by przed przerabianiem pierwszego oczka na nowym drucie mocniej ściągnąć włóczkę. Jest to potrzebne żeby oczka były równe.


13 komentarzy:

  1. Nareszcie trafiłam na prosty i swietny opis magic loop. Dziękuję i biorę się do pracy. Pozdrawiam, Jola

    OdpowiedzUsuń
  2. no i wiem teraz o co chodzi - dzięki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rany! Moje ciocie i mama robiły tak ponad trzydzieści lat temu (na drutach przywiezionych z NRD), ja tak robię od ponad dwudziestu a dopiero dziś dowiedziałam się, że to ma swoją angielską nazwę i że robi furorę! Nie ma to jak znaleźc obcą nazwę na coś, co od dawna funkcjonuje i po polsku nazywa się po prostu: przerabianie oczek na okrągło na drutach z żyłką. Oj dziewczyny! Od ciotek, babc albo sąsiadek w "starczym wieku" (ja dobijam 50-tki) naprawdę można nauczyc się wielu ciekawych rzeczy. Wystarczy popytac... Ale i tak cieszy mnie, że wraca moda na własnoręcznie robione szaliki, swetry, czapki i inne dziergotki i że tak wiele z Was się za to bierze.
    Viola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i jest to sposób znany od bardzo dawna, ale ja jakoś nie mogłam go znaleźć w żadnych polskich książkach. Nie mam też ciotek, babć i sąsiadek, które mogłyby mnie tego nauczyć... Zatem nie wystarczy popytać... Poza tym hasło: "Przerabianie oczek na okrągło na drutach z żyłką" nie wskazuje jednoznacznie metody przerabiania za pomocą wysuwania żyłki.

      Prawdopodobnie w dziewiarstwie wszystko już zostało wymyślone, być może nawet różne osoby w różnych miejscach na kuli ziemskiej wpadły na to samo. Stąd mamy różne nazwy tych samych technik. Czy to naprawdę jest aż tak istotne kto, co i kiedy??? Moim zdaniem najważniejsza jest radość wynikająca z tworzenia i do tego chcę zachęcać na tym blogu!

      Usuń
  4. :-) Obawiam się, że jeśli chcemy przerabiac na okrągło na drutach z żyłką małą ilośc oczek, to nie ma innego sposobu niż przez wysuwanie żyłki.
    Chodziło mi tylko o to, że warto poszukac "żywej" osoby, która potrafi robi to, czego potrzebujemy sie nauczyc, bo bezpośredni kontakt z człowiekiem jest niezastąpiony, a ze wspólnych zainteresowań może zrodzi się prawdziwa przyjaźń.
    Życzę powodzenia w dalszym doskonaleniu sztuki dziergania.
    Viola

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo duzo pracy w tych opisach,fajnie ze znajdujja sie takie osoby jak ty.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. dziękuje bardzo za ten opis, obejrzenie paru filmików nie pomogło, a ten jeden opis rozjaśnił mroki magic loopa, w końcu mi wyszło:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytam 10 raz i nic nie rozumiem :')

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No trudno... prościej to ja już nie potrafię...

      Usuń
  8. Dziękuję opis czytelny. Długo szukałam( szukajcie a znajdziecie) w różnych
    poradnikach i nic, a blogi prowadzone przez osoby z pasją to skarbnica wiedzy,Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...